Антиоксиданти

Алфа-липоева киселина - предимства за натуралните атлети
0

Алфа-липоева киселина - предимства за натуралните атлети

Алфа- липоевата киселина има способността да участва в производството на енергия в тялото, както и редица физиологични процеси. Това е причината, ние да можем да я наречем добавка с множество ефекти. За начало АЛА не трябва да се бърка с линолова киселина (която също често се съкращава като ALA) – която се съдържа в ядки, масла, риба и други храни.

 

АЛА – добавка, която заслужава внимание

Липоевата киселина е антиоксидант, който естествено се произвежда в тялото и следователно е известна като "метаболитен" антиоксидант. Първоначално АЛА е била открита през 1930. Няколко години след откриването и учените проявяват по-голям интерес към алфа-липоевата киселина. Като резултат от проучвания, липоевата киселина получава името " универсален антиоксидант ". Това е така, защото киселината засилва ефекта на други антиоксиданти като витамин С и витамин Е.

 

Универсален Антиоксидант

 

Антиоксидантите помагат на организма в борбата срещу свободните радикали, прекалено бързо окисляване. Свободните радикали се появяват в резултат на стрес, метаболитни странични продукти и физическата активност - като стресиращи организма упражнения. Прекомерните количества свободни радикали причиняват възпаление, сърдечни заболявания и преждевременно стареене. Единственият начин да се забави този процес е да се гарантира, че тялото ни има достатъчно антиоксиданти, борещи се срещу щети, причинени от свободните радикали.

За разлика от други антиоксиданти, които са разтворими или във вода или в мазнини, липоевата киселина е разтворима и в двете. Тази характеристика на алфа - липоевата киселина и позволява да бъде лесно абсорбирана и транспортирана през клетъчната мембрана. Тази уникална функция на липоевата киселина осигурява подкрепа срещу свободните радикали вътре и извън клетката, докато други антиоксиданти осигуряват подкрепа само извън клетката, а не вътре, където е необходимо по-голяма част от действието.

 

 

 

АЛА помага на организма да усвоява глюкоза

Освен, че е мощен антиоксидант, алфа - липоевата киселина има една друга полза, която се изразява в това, че помага на организма да усвоява глукозата. Това е от полза за понижаване на кръвната захар в случаи на диабет. Това е също толкова важно както за спортисти, така и за обикновени хора. АЛА също така има свойството да транспортира хранителни вещества до мускулите.

 

Ефекта от повишеното усвояване на глюкоза

Това увеличено усвояване на глюкоза върши много положителни неща. Те включват:

  1. По-голямо напомпване
    По-голямото напомпване се дължи на увеличеното усвояване на глюкоза. Това води до мускулен растеж.
  2. По-малко натрупване на мастна тъкан
    И отново увеличеното усвояване на глукоза, води до по-малкото и складиране под формата на мазнини. АЛА намалява нивото на кръвната захар, като създава подходяща среда за изгаряне на мазнини.
  3. Увеличаване на транспорта на аминокиселини и креатин
  4. Повишена чувствителност към инсулин
    Това е страхотна новина за всички билдъри, особено когато качват килограми. Можете да очаквате да качите по-малко мазнини и повече мускулна маса.

Връщаме се към по-доброто напомпване. Когато мускулните клетки са разширени, аминокиселините и креатина достигат по-лесно до тях. Инсулина помага за усвояването на хранителните вещества, оттам на аминокиселини и креатин. Не забравяйте, че АЛА имитира инсулин. Има много креатинови продукти на пазара пълни със захар. Това е така, защото захарта води до увеличаване на инсулина, което ще помогне за по-доброто усвояване на креатина от мускулните клетки. Проблемът е излишната захар. Приемането на АЛА може да помогне за по-доброто усвояване на креатин, без поглъщането на излишна захар.

Ако се опитвате да качвате, може да приемате бързи въглехидрати като захари след тренировка, за да усвоите по-добре креатина и да запълните гликогеновите нива, но ако искате да изчистите излишните мазнини и да имате така желаната коремна преса, със захар няма да стане. Така че по-добре приемайте АЛА за тази цел, без захари.

 

 

АЛА помага за превръщане на храната, която ядем в енергия

 

Липоевата киселина е също така кофактор за някои от най-важните ензими, отговорни за превръщане на храната, която ядем в енергия, известна като ATP (аденозин -три фосфат).

АТР е незабавен източник на енергия за мускулна контракция. Мускулните влакна съдържат само достатъчно ATP да захрани няколко потрепвания, допълнително ATP трябва да бъде взето от т.нар. ATP "басейн" на организма.

 

В кои храни се съдържа АЛА?

Въпреки, че телата ни са в състояние да синтезират ALA, ние все още се нуждаят от допълнителен прием чрез храната или чрез добавки. Най-богатите източници на алфа-липоева киселина са червено месо, спанак, броколи, дрожди и някои органични меса ( сърце , бъбреци ).

 

Има ли някакви странични ефекти?

В клинични проучвания до момента с алфа-липоева киселина не е имало никакви докладвани сериозни нежелани странични ефекти, дори и при най-високите дози, използвани за лечение на диабетици и пациенти, страдащи от невродегенеративни заболявания.

Въпреки това, според друго проучване, АЛА може да се конкурира с биотин и пречи на дейността му в организма. Следователно приемането на биотин трябва да се ограничи, когато дневния прием на АЛА надвишава 100 мг.

 

Примерни дози на алфа-липоева киселина

С дози от 200-600 мг на ден ще се увеличи чувствителността към инсулин и по-ниски нива на кръвната захар. По-ниско от 200 мг няма да ви даде забележими ефекти, с изключение на антиоксидантните свойства на АЛА. С дози от 1200 мг - 2000 мг ще помогне при загубата на мазнини.

Най-добре е да се разделят дозите на няколко приема през целия ден. Например, ако приемате по 1000 мг на ден може да се вземат:

  • 300 мг със закуски
  • 200 мг с въглехидратно хранене
  • 300 мг след тренировка
  • 200 мг с последното ядене

 

 

Защо Алфа Липоевата Киселина е толкова специална?

В допълнение към всички изброени по-горе ползи, може да добавим и тези:

  1. Подобрява физиката
  2. Бори се със свободните радикали
  3. Забавя стареенето
  4. Предпазва от сърдечно-съдови заболявания
  5. Предпазва от рак
  6. Регулира кръвната захар при диабетици
  7. Предпазва черния дроб
  8. Може да се използва за лечение на инсулт

 

Ако статията ви е била полезна, моля да я споделите в социалните мрежи, за да достигне до повече хора. Благодаря ви!

Източници
  • Хранителен режим

    Когато начинът ви на хранене е съобразен с начина ви на живот, вашите цели, тренировъчния ви стаж и свободното време, с което разполагате, вие ще постигнете желаните резултати. Затова вие се нуждаете от индивидуален хранителен режим.

  • Комплексна програма

    Когато тренировъчната програма, хранителният режим и точните хранителни добавки се комбинират със следене на резултатите и оптимизиране на процеса, резултатите ще се постигнат по-лесно и ефекта ще е много по-голям.

  • Тренировъчна програма

    Повечето хора имат изоставащи мускулни групи, на които трябва да се обърне по-детайлно внимание, за да се изгради красиво и симетрично тяло, затова вие се нуждаете от специално изготвена тренировъчна програма.

  • Супер Абонамент

    Супер Абонамент включва хранителен режим, тренировъчна програма, консултация за прием на хранителни добавки, всекидневни консултации, следене на резултатите и оптимизиране на процеса в рамките на 3 месеца.