Статии

Колко вода трябва да пием на ден?
0

Колко вода трябва да пием на ден?

Водата е втората най-важна съставка, след кислорода, която ние трябва да консумираме, за да оцелеем. Хората не могат да оцелеят повече от няколко дни без вода. Нашите тела са 65-70% вода, кръвта ни е 95%, а мозъкът е около 75% вода.

Тъй като голям процент от тялото ни е вода, логично е, че тя(водата) играе голяма роля в това как работи нашето тяло. Водата регулира телесната температура чрез изпотяване, подпомага храносмилането, транспортира хранителни вещества и кислород до клетките, премахва токсините от тялото ни. Всички тези ползи имат много по-решаващи функции.

Смилането на твърди храни зависи от това колко вода имаме в организма. Запекът е често симптом на дехидратация. Повишено количество вода, обикновено елиминира проблемите в нашето тяло. Водата пречиства токсините от тялото. Водата помага на нашите стави да се движат свободно.

Хрущялите намиращи се в краищата на дългите кости и между гръбначните дискове съдържат много вода, която служи като смазка по време на движение на ставата. Болките в ставите обикновено намаляват, когато приемаме повече вода и когато изпълняваме упражнения, чрез които пренасяме кръв към ставите. Водата също така действа като възглавница между вътрешните органи и ги защитава.

Водата играе голяма роля при отслабването. Дехидратацията води до излишък на мазнините в тялото, нисък мускулен тонус и размер, намалява храносмилателната ефективност и функцията на органите, повишена токсичност, ставни и мускулни болки, както и задържане на вода. Водата служи за тонизиране на мускулите и кожата. Водата също така помага на метаболизма на мазнините и това е може би един от най-значимите фактори за отслабването.

Хората губят около 2,5 до 3 литра вода всеки ден. Около 500мл се губи само от дишането. Другите два литра се губят в потта и урината.

Колко вода трябва да се пие на ден?

A не сте активен човек трябва да консумирате около 28 мл вода на килограм телесно тегло. Активен спортист трябва да консумира около 44-46 мл на килограм телесно тегло. Това е около 3,9 до 4 литра, ако сте 85 килограмов атлет. Колкото повече тренирате, толкова повече вода ще трябва да пиете. Не забравяйте да си разпределяте приема на вода еднакво през целия ден.

Ако статията ви е била полезна, моля да я споделите в социалните мрежи, за да достигне до повече хора. Благодаря ви!

  • Хранителен режим

    Когато начинът ви на хранене е съобразен с начина ви на живот, вашите цели, тренировъчния ви стаж и свободното време, с което разполагате, вие ще постигнете желаните резултати. Затова вие се нуждаете от индивидуален хранителен режим.

  • Комплексна програма

    Когато тренировъчната програма, хранителният режим и точните хранителни добавки се комбинират със следене на резултатите и оптимизиране на процеса, резултатите ще се постигнат по-лесно и ефекта ще е много по-голям.

  • Тренировъчна програма

    Повечето хора имат изоставащи мускулни групи, на които трябва да се обърне по-детайлно внимание, за да се изгради красиво и симетрично тяло, затова вие се нуждаете от специално изготвена тренировъчна програма.

  • Супер Абонамент

    Супер Абонамент включва хранителен режим, тренировъчна програма, консултация за прием на хранителни добавки, всекидневни консултации, следене на резултатите и оптимизиране на процеса в рамките на 3 месеца.